ماه رمضان و روزه داری!!!

(چند کلمه ای برای دل خودم)

 

یادش به خیر. انگار همین دیروز بود. هیچ وقت از یادم نمی ره. روزه های کله گنجشکی و سعی در انجام کارهای خوب و سریع سلام کردن ها و شمارش ثواب. شنیده بودم هرکس زودتر سلام بکنه 69 تا ثواب      می بره و وقتی طرف مقابل جواب سلام را می دهد یک ثواب؛ جمعا 70 تا می شد. این بود که از صبح تا شب در حالی که روزه بودم، به هر کسی که می رسیدم سریع سلام می کردم؛ و یا اینکه هر کاری که شخص روزه دار انجام می دهد - در صورتی که خلاف نباشد- ثواب خواهد برد. مطالعه، کمک به دیگران، کار و حتی نفس کشیدن.

روزهای زیبا پرخاطره ای بودند.

روزه های کله گنجشکی زیاد طول نکشید و برای اینکه نشان دهم بزرگ شده ام!!! سال بعد روزه هایم را کامل می گرفتم و باز همان برنامه و شمارش ثواب.

خاطره های کودکی و مسائلی که شاید به یاد ندارم در ذهن من شکل گرفتند و باعث شدند تا عاشق ماه رمضان باشم. اما هر سال که می گذشت، من بزرگتر می شدم و مشکلاتم هم همراه من رشد می کردند.

فکر می کنم حالا که بزرگتر شده ام، باید به درک دقیق تری از روزه و روزه داری رسیده باشم. اما ....

اما انجام کارهای روزانه و مشکلاتی که یکی پس از دیگری به دنبال هم قطار می شوند باعث شده تا آن حلاوت روزه دوران کودکی را نتوانم درک کنم. روزه ها شبیه به یک نوع رژیم شده است که شاید با غذایی که در آخر شب یا سحر می خوریم، کاربرد کلمه رژیم هم برای آن چندان مناسب نباشد.

ایکاش می توانستم یک بار دیگر روزه ای مثل روزه های بچگی ام بگیرم.

راستی، آیا روزه های ما نزد خداوند مقبول خواهد افتاد؟
نظرات 8 + ارسال نظر
هیلدا شنبه 30 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:36 ب.ظ http://www.hildabihamtast.blogsky.com

شاید

مسعود یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.massoudx12.blogsky.com

سلام پیمان جان

ممنونم از لینکت عزیز.

باهات موافقم خیلی زود میگذره ٬ پارسال همین روزا با داییم تو حرم امام رضا بودیم

خیلی دلم گرفته ....

حنانه یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:42 ق.ظ http://sedayesokoot.mihanblog.com

سلام اقا پیمان.عبادات قبول.متن زیبایی نوشتید.به منم سر بزنید.موفق باشید

نازنین سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:55 ب.ظ http://blackrose.blogsky.com

سلام دوست من
عبادت قبول ما را یادت نره دعا کنی
د.ست آسمانی

سوگل سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 10:55 ب.ظ http://voroodmamnoe.persianblog.com/

پیمان جان روزه به کله گنجشکی یا کامل گرفتنش نیست ادم باید دلش مثل بچه ها پاک باشه که مطمئنن تو هم همین طوری... موفق باشی عزیز :)

... نهمین قرار جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 05:14 ب.ظ http://1st-gharar.blogsky.com

صمیمانه سلام

زندگی کوشش و راهی شدن است ؛‌ از تماشاگه آغاز حیات تا به جایی که خدا می داند

با بهترین آرزوها را شما را به جمع صمیمی و گرممان دعوت میکنیم
و امید داریم این آغاز راهی باشد برای ما شدنمان

ما را یاری دهید
آسمان بلاگ اسکای با کوشش و عشق شماست که رنگ میگیرد

زمان : جمعه ۲۰ آبان . ساعت ۴ بعدازظهر
مکان : تهران ؛‌ پارک ملت ؛ کافی شاپ مرکزی پارک (‌ جنب دریاچه )

پاک باشید و آریایی
با تشکر ـــ گروه فعال گردهماییهای بلاگ اسکای

آتنا جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:43 ب.ظ http://www.partenon.blogsky.com

دوست خوبم سلام:
دلم می خواست خانه عشق مرا کسی خراب نمی کرد .... دلم می خواست که روزهای خوب هیچ وقت تمام نمی شد .... از همیشه تا هنز عاشق مانده ام ... « من مانده ام ملال و غمم رفته ای تو شاد ... با حالتی که بدتر از آن کس ندیده است ... ای تخته سنگ پیر گویا دگر فسانه به پایان رسیده است .... » افسانه ! دیگر دلم هیچ آهنگی نمی نوازد و من ، قندیل کوه واپس زده ای هستم که در ایستایی یک خیال همچنان چشم به راه خورشید نشسته ام ! یخ کرده از اضطراب تنهایی و پرواز خواهشهای دل ! تنها همین یک شعر برایم کافیست ..... من دیگر ساده تر از این نخواهم شد .... نسیم را در کوله پشتی خویش برایت آورده بودم ... طوفان از دستهای من گریزان است ... باورت نشد ... نمی دانم چرا ؟ .. و من در کوچ همچنان به دنبال رهایی سرگردان مانده ام و روح صاعقه زده من باورش نشد فرار چیست ؟! من نخواهم گریخت ... خواهم ماند ... خواهم سوخت و خاکستر حرفهای خویش را روزی آب خواهم کرد در دل سنگ ترین سنگهای روزگار ... همیشه با یادت .... جان شیفته را یدک خواهم کشید ......
به عاشقانه های من هم تشریف بیار
سبز باشی و پایدار.

میلاد سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 04:38 ب.ظ http://philsof.blogfa.com

سادگی بچگی دیگه هیچوقت تکرار نمیشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد